MARC JACOBS & MARC BY MARC JACOBS

Välkommen att kontakta oss på Tel. 08-651 00 32


 

Marc Jacobs har Midas touch och en medfödd förmåga att designa kläder som folk vill ha. Om han designar en axelväska eller en sko det är alltid något som alla vill ha. Från grunge till balen, från privata jetplan till Tokyo nattklubb, han har en outfit som passar.

• Född i New York City i 1963 • Hans mormor, som han krediterar med att vara "den största inflytandet i livet", lärde honom hur man sticka. • Vid 15 arbetade Jacobs som en aktie pojke i New York trendiga Charivari boutique och det var där som han introducerades till Perry Ellis som "förkroppsligade kall för mig Han hade långt hår,. Han inte bära kostym och slips, och han gjorde funky kläder som var en stor framgång. Han gav mig en massa hopp. • Jacobs studerat vid Parsons School of Art och design i New York där han vann Perry Ellis Golden Thimble utmärkelse i 1984 • Han planlade en radikal grunge kollektion för Perry Ellis, men de lade honom 1992 - samma år som han vann damernas Designer Årets utmärkelse från rådet Fashion Designers of America • Två år senare lanserade han sin självbetitlade märke, med stöd av modeller Naomi Campbell och Linda Evangelista, som arbetade gratis. De var kläder för "en kvinna som tar hem bacon, men också pommes frites upp i pannan" • År 1997 blev Jacobs utnämnd till creative director för Louis Vuitton där han utvecklade företagets första ready-to-wear linje.

På Louis Vuitton, har han varit triumferar i över det berömda tillbehör linje och har samarbetat med artister som Steven Sprouse, Julie Verhoeven, Takashi Murakami och Richard Prince. Marc Jacobs tillbringar det mesta av sin tid i Paris, där han bor med sin stora samtida konst insamling och Bull Terrier Alfred - som han har tatuerat på armen.


MARC JACOBS: Detta märke är placerat i high-end lyx marknaden. Marc Jacobs glasögonkollektion, som kännetecknas av avancerade och lätt retro former kännetecknas av sin exklusiva och glamorösa stil. Det ger intryck av en diskret samling, som dock skapar en förfinad bild förbättras genom användning av högkvalitativa material, med oklanderlig känsla för detaljer. Produkterna riktar sig en kvinnlig, i åldern mellan 25 och 45, som vill förklara sin egen identitet och personlighet.



MARC BY MARC JACOBS: Ung och vanvördiga kombinerar Marc by Marc Jacobs chicA design en praktisk urban stil med ironi och färgade detaljer. Denna tappning-inspirerad kollektion passar aktuella stilar. Ungt och modernt, är den här samlingen skapad för dem som medvetet och säkra på sin egen stil, söker efter kvalitet och original Marc Jacobs detaljer, men till ett överkomligt pris. Marc by Marc Jacobs har en ung mål mellan 18 och 35, på jakt efter den kosmopolitiska bilden av New York City.


Bågar från 1500:-




Välkommen in till oss, så berättar vi vad vi kan hjälpa dig med!